Warto szkolić pracowników

Dodane: 02-12-2014 14:20
Warto szkolić pracowników Warto sprawdzić szkolenia bhp warszawa


na inną rzecz

kursy bhp to prawdopodobnie dla Ciebie internauto być niezbyt fascynujące ale dla mnie to moja praca i zainteresowanie. Dlatego napiszę jeszcze kilka zdań.

Chyba znacie to powiedzenie, że każdy stolarz jest bez rąk? Prawdopodobnie tak było drzewiej(a co!), zwłaszcza za czasów Polski ludowej...- głównie przez bardzo kiepskie maszyny czy też sprzęt własnej konstrukcji. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.

Być może sprawa szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy kojarzy się z czymś dość problematycznym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba oczywiście zapłacić za odbycie kursu. Dodatkowy kosztem jest dojazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.

Cel okresowych szkoleń bhp jest następujący utrwalenie wiadomości bhp zdobytych w szkoleniu wstępnym bhp zapoznanie pracowników z obecnymi rozwiązaniami techniczno-organizacyjnymi
W tym temacie dodam jeszcze jedno.

Być może nie każdy o tym wie ale obowiązek przeprowadzania okresowych szkoleń z bezpieczeństwa i higieny pracy nie wynika tylko z dobrej woli i dbałości pracodawców. Szkolenia bhp są obowiązkiem na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Teraz o czymś innym.


może prowadzić

kursy bhp to jest ciekawy temat. Mam jeszcze kilka użytecznych informacji.

Czy jako właściciel firmy opłaca się narażać się na stres i ryzyko związane z obsługą bhp w swojej firmie? Myślę, że nie warto - bo nawet jeśli nie popełnisz kosztownych błędów to tracisz mnóstwo swojego czasu. Bardziej będzie się opłacało więcej popracować nad rozwojem firmy a bhp oraz księgowość przekazać do firmy zewnętrznej. To jest właśnie dobrodziejstwo outsourcingu. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.

Bezpieczeństwo w przypadku pracy biurowej lub po prostu przy komputerze ma spore znacznie, zobacz dlaczego:
Przy pracy na komputerze krzesło ma spore znacznie - wiadomo, że od siedzenia przez kilka godzin na źle dobranym krześle nic nam się nie stanie. Ale takie siedzenie i praca dzień w dzień może prowadzić do całkiem poważnych urazów i zwyrodnień. Odpowiednie krzesło do biurka komputerowego powinno mieć profilowane siedzisko z możliwością regulacji wysokości (najlepiej jeszcze konta pochylenia) oraz ergonomicznie profilowane oparcie. Oparcie musi porządnie przytrzymywać plecy - jak fotel kierowcy rajdowego. Bez tego można się "połamać". Życzę bezpiecznego używania kompa. Odniosę się jeszcze do innej sprawy.

Już nawet szkolenia przez internet zwiększają bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem, że materiały szkoleniowe są opracowane dobrze. Oczywiście takie szkolenie musi być prowadzone przez uprawnioną firmę bhp. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.

Na pewno nie jeden właściciel firmy myślał nad tym w jaki sposób oszczędzać czas. Sprawdzonym rozwiązaniem na to jest delegowanie części obowiązków do firm zewnętrznych - taka obsługa pozwala na bardziej profesjonalne wykonanie zadań i oszczędność czasu. Wiele korzyści z niewielką cenę. Teraz o czymś innym.

Zapewne wielu pracodawców zastanawia się nad tym gdzie wysłać pracowników na szkolenie w zakresie BHP. Jest wiele firm zajmujących się tą branżą aczkolwiek należało by zwrócić uwagę na to czy posiadają status ośrodka szkoleniowego. Warto zastanowić się także nad czymś innym.


dobrodziejstwo outsourcingu

Tym razem temat nieco inny niż poprzednio. Aczkolwiek wszystko kręci się wokół jednego.

Zarządzanie firmą jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych zadań. Pisałem już o sposobach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie nerwów i przekazać innym część swoich obowiązków - warto przekazać firmom zewnętrznym np. sprawy BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie opłaca się tworzyć etatu specjalisty bhp. Warto zastanowić się także nad czymś innym.

Bezpieczeństwo i higiena pracy w przypadku pracy za biurkiem lub po prostu przy komputerze ma spore znacznie, zobacz dlaczego:
Przy pracy na komputerze krzesło ma główny wpływ - wiadomo, że od siedzenia przez kilka godzin na źle dobranym krześle nic nam się nie stanie. Ale takie siedzenie i praca dzień w dzień może prowadzić do całkiem poważnych urazów i zwyrodnień. Dobre krzesło do biurka komputerowego powinno mieć profilowane siedzisko z możliwością regulacji wysokości (najlepiej jeszcze stopnia pochylenia) oraz dobrze profilowane oparcie. Oparcie musi porządnie przytrzymywać plecy - jak fotel kierowcy rajdowego. Bez tego można się "połamać". Życzę bezpiecznego używania kompa. W tym temacie dodam jeszcze jedno.

Czy jako manager firmy opłaca się narażać się na stres i ryzyko związane z obsługą bhp w naszej firmie? Myślę, że nie warto - bo nawet jeśli nie popełnisz kosztownych błędów to tracisz mnóstwo cennego czasu. Bardziej będzie się opłacało więcej popracować nad rozwojem firmy a bhp oraz księgowość przekazać do firmy zewnętrznej. To jest właśnie dobrodziejstwo outsourcingu. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.

Warto powiedzieć o tym, że okresowe szkolenie bhp kończy się dla pracownika egzaminem z zakresu wiedzy objętej szkoleniem. Po zdaniu takiego egzaminu nasz pracownik otrzymuje stosowne zaświadczenie, którego kopię przechowuje ośrodek BHP. Teraz o czymś innym.

Już nawet szkolenia internetowe poprawiają bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem, że materiały szkoleniowe są opracowane profesjonalnie. Oczywiście takie szkolenie musi być prowadzone przez uprawnioną firmę bhp. Odniosę się jeszcze do innej kwestii.


Stosowne dokumenty

Korzystając z chwili chciałbym zaktualizować swojego bloga. Tym razem chcę dodać notkę na temat kursy bhp.

Jeśli w firmie dojdzie do wypadku przy pracy to pracodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji powypadkowej BHP. Jest to dość wymagające zadanie dlatego z pewnością warto w tej sprawie zdać na specjalistów. Natomiast z innej strony na to patrząc.

Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. W tym temacie dodam jeszcze jedno.

Zarządzanie firmą jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych zadań. Pisałem już o sposobach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie nerwów i oddać innym część swoich obowiązków - warto oddać firmom zewnętrznym np. obsługę BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie opłaca się tworzyć etatu specjalisty bhp. Teraz o czymś innym.

Możliwe, że nie wszyscy wiedzą ale obowiązek przeprowadzania okresowych szkoleń bhp nie wynika jedynie z dobrej woli i dbałości pracodawców. Szkolenia bhp odbywają się na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Odniosę się jeszcze do innej rzeczy.

W każdym fachu zanim się podejmie prace potrzebne będzie zapoznanie się ze stanowiskiem pracy. Oprócz tego wymagane jest odbycie instruktażu BHP - jest to szkolenie wstępne. I o ile na ogół pracodawca przyjmując nowego pracownika i tak musi go zapoznać ze specyfiką pracy w jego firmie to o ile pracownik wcześniej pracował w tym samym zawodzie to nie musi odbywać wstępnego szkolenia bhp. Oprócz tego chciałbym napisać także o:

W naszym kraju nie brakuje firm specjalizujących się w bhp. Aczkolwiek nie wszystkie oferujące takie usługi mają status ośrodka bhp. Po prostu nie wszyscy mają możliwość organizowania u siebie szkoleń. Z innej strony patrząc.


Warto zastanowić się

Tym razem temat nieco inny niż poprzednio. Aczkolwiek wszystko kręci się wokół jednego.

Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. Teraz o czymś innym.

Czy warto samemu zajmować wszystkimi sprawami w własnej firmie? Jasne, że można nieco oszczędzić prowadząc samemu księgowość i zajmując się kwestiami BHP. Jednak powinieneś pamiętać, że nasz czas też ma wartość - można go przecież przeznaczyć na pracę w firmie. Oprócz tego chciałbym napisać także o:

Outsourcing polega na przeniesieniu części zadań z naszej firmy na firmę zewnętrzną. Często spotykanym wykorzystaniem tego rodzaju kompleksowych usług jest księgowość czy też BHP. Warto zastanowić się także nad czymś innym.

Być może kwestia szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy kojarzy się z czymś dość czasochłonnym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba oczywiście zapłacić za sam fakt kursu. Dodatkowy kosztem jest przejazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.

Prowadzenie firmy jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych zadań. Pisałem już o metodach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie stresu i oddać innym część swoich obowiązków - warto przekazać firmom zewnętrznym np. sprawy BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie będzie się tworzyć etatu specjalisty bhp. Natomiast z innej strony na to patrząc.