Stały element dziejów motoryzacji - naprawa pojazdów

Zawór turbiny EGR stwie do ogniw pierwotnych, których nie można ładować). Wszystkie rodzaje akumulatorów elektrycznych gromadzą i później uwalniają energię elektryczną dzięki odwracalnym reakcjom chemicznym zachodzącym

Dodane: 29-07-2016 12:52
Stały element dziejów motoryzacji - naprawa pojazdów Zawór turbiny EGR

Co to takiego, ten akumulator?

Akumulator elektryczny (ogniwo wtórne) ? rodzaj ogniwa galwanicznego, które może być wielokrotnie użytkowane i ładowane prądem elektrycznym (w przeciwieństwie do ogniw pierwotnych, których nie można ładować). Wszystkie rodzaje akumulatorów elektrycznych gromadzą i później uwalniają energię elektryczną dzięki odwracalnym reakcjom chemicznym zachodzącym w elektrolicie oraz na styku elektrolitu i elektrod.

W akumulatorach występują dwa cykle pracy

ładowanie, w czasie którego akumulator jest odbiornikiem energii elektrycznej, wewnątrz akumulatora energia elektryczna jest przetwarzana na energię chemiczną
pobór energii z akumulatora (praca) ? urządzenie staje się źródłem prądu elektrycznego na skutek przemiany energii chemicznej na energię elektryczną; rezultatem poboru energii jest stopniowe rozładowywanie akumulatora

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_elektryczny


Co w przypadku nagłej awarii auta?

Bardzo często zdarza się, że przedsiębiorcy zajmujący się prowadzeniem firm z zakresu serwisowania aut decydują się na rozpoczęcie współpracy z ubezpieczycielem. W takim przypadku mogą oni znacząco zwiększyć liczbę swoich klientów, a i ubezpieczyciel zyskuje na tym poprzez znalezienie punktu, do którego może przekierowywać poszkodowanych kierowców. Trzeba jednak przyznać, że taka praca może wymagać jednak sporego wysiłku ze strony mechaników i elektryków samochodowych, ponieważ często naprawa auta, która podlega ubezpieczeniu jest nagła. Na polskich drogach niezwykle często dochodzi również do wielu wypadków, a wtedy naprawa uszkodzonego auta może okazać się naprawdę trudna do przeprowadzenia.


chłodnica - definicja

Chłodnica samochodowa ? rodzaj wymiennika ciepła stosowanego do chłodzenia pracujących silników spalinowych w samochodach.

Najczęściej stosowanym sposobem chłodzenia silników w samochodach jest chłodzenie cieczą: w bloku i głowicy silnika znajdują się wydrążone kanały, przez które przepływa medium chłodzące. Może nim być woda, ale ? szczególnie w strefie klimatu umiarkowanego ? zazwyczaj stosuje się wodne roztwory najczęściej glikolu etylenowego. Przy pomocy pompy (o napędzie najczęściej mechanicznym z wału korbowego za pomocą paska klinowego lub paska rozrządu), zwanej pompą wodną, medium chłodzące pompowane jest do chłodnicy. Chłodnica najczęściej zbudowana jest w formie panelu poziomych lub pionowych cienkich rurek, zaopatrzonych w odprowadzające z nich ciepło ożebrowanie z cienkiej blachy, zwiększające aktywną powierzchnię odprowadzania ciepła. Przez panel chłodnicy przepływa powietrze. W czasie ruchu pojazdu przepływ powietrza wywołany jest ruchem pojazdu. Jeśli ruch ten nie występuje (np., podczas postoju pojazdu) przepływ wymuszany jest wentylatorem. Chłodnica zazwyczaj ? w samochodach z silnikiem umieszczonym przed kabiną kierowcy ? znajduje się na przodzie samochodu, dzięki czemu chłodnica omywana jest "świeżym" (nieogrzanym przez silnik) powietrzem.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%82odnica_samochodowa