Social media - moda, czy nowy kanał pozyskiwania klientów

ngCo wie Wiki o Facebooku?Facebook...? serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji, będący własnością Facebook, I

Social media - moda, czy nowy kanał pozyskiwania klientów social media marketing
Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?

Co wie Wiki o Facebooku?

Facebook...? serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji, będący własnością Facebook, Inc. z siedzibą w Menlo Park. W styczniu 2014 liczba użytkowników na całym świecie wynosiła około miliarda, a co miesiąc wgrywanych jest ponad 1 mld zdjęć oraz 10 mln filmów, których obecnie jest 265 miliardów4. Średni wiek użytkownika serwisu to 22 lata4. Dane zgromadzone na Facebooku to ponad 980 petabajtów, co 24 godziny przybywa ponad 0,5 petabajta5.

Projekt został uruchomiony 4 lutego 2004 na Uniwersytecie Harvarda (w stanie Massachusetts) i był początkowo przeznaczony przede wszystkim dla uczniów szkół średnich i studentów szkół wyższych (college?ów, uniwersytetów). Jego głównym autorem jest Mark Zuckerberg (obecnie pełni on funkcję CEO). Serwis zatrudnia ok. 1000 pracowników (stan na sierpień 2009)6. Planowane przychody przekroczą 150 mln USD (2008)7. We wrześniu 2009 założyciel Facebooka poinformował na swoim blogu, że Facebook po raz pierwszy przestał przynosić straty i zaczął pokrywać swoje koszty operacyjne oraz inwestycje w nowe serwery.

W marcu 2008 autor portalu, 23-letni Mark Zuckerberg, plasując się na 735. miejscu rankingu Forbesa zestawiającego najbogatszych ludzi świata, został najmłodszym miliarderem świata (1,5 mld USD)78.

W październiku 2010 na ekrany kin wszedł film The Social Network ukazujący historię portalu Facebook (pierwotnie TheFacebook) i jego założycieli. W zakończeniu filmu podano szacunkową wartość portalu i wynosiła ona 25 miliardów dolarów.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Facebook


Co można jeszcze napisać o FB?

Facebook - najbardziej znany na świecie serwis społecznościowy, który ma swoich wiernych fanów, zwykłych użytkowników i wielu przeciwników. Dla niektórych wielkim wyrażeniem indywidualizmu jest usunięcie konta na FB lub głośne krytykowanie tego portalu. Nie ma chyba osoby, która nie znałaby Facebooka i nie miała na jego temat nic do powiedzenia. Cóż - Facebook to przede wszystkim jednak bardzo rozbudowany komunikator, który umożliwia dzielenie się ze światem tymi informacjami, którymi chcemy się podzielić. Pozwala na utrzymanie dużej sieci kontaktów - w każdej chwili możemy dotrzeć do kogoś, kogo nie widzieliśmy od lat.


Internet nie wybacza

To, jaki wizerunek prezentujemy w sieci zależy tylko i wyłącznie od nas. Media społecznościowe pozwalają na pełną kontrolę, dzięki czemu możemy wykreować bardzo dobry wizerunek. Jednak często ludzie pozwalają sobie w internecie na więcej luzu, co potrafi mieć przykre konsekwencje. Jeśli narzekasz na swojego szefa na Facebooku to nie zdziw się, jeśli następnego dnia zobaczysz na biurku wypowiedzenie. Często traktujemy te media zbyt swobodnie, a przecież nic stamtąd nie zginie i teoretycznie WSZYSCY mogą zobaczyć nasze zdjęcia i wpisy. Warto o tym pamiętać, bo internet nie zapomni :).


Facebook dla firm

Czy da się zyskać na firmowym fanpage? Da się. Obecność na Facebooku ma sens, trzeba jednak dobrze to medium wykorzystać. Jest to świetne narzędzie do budowania dobrego PR. można utrzymać dzięki niemu bezpośredni kontakt ze swoimi klientami. Jeszcze lepiej - można tworzyć listy mailingowe, promować swoje oferty lub firmowego bloga, można zainwestować w konkursy, które dobrze wpłyną na wizerunek firmy. Trzeba jednak zarządzić firmowym fanpagiem dobrze i przede wszystkim - spójnie.