Sprowadzanie nowych samochodów
Nowe samochody mogą być kupowane na różne sposoby. Bardzo często są one sprowadzane z zagranicy zarówno przez salony samochodowe, jak i przez osoby prywatne. Oczywiście ten drugi sposób sprowadzania samochodów może się okazać tańszy, jeżeli tylko uda się znaleźć samochód w dobrej cenie i sprowadzić go przy wykorzystaniu posiadanych przez jakąś osobę znajomości. Natomiast dostarczaniem nowych samochodów do salonów zajmują się współpracujące z nimi firmy, które potrafią dostarczyć do praktycznie każdego salonu samochód posiadający najwyższą jakość. Taki samochód może być jednocześnie dostarczony pod adres osoby dokonującej jego zakupu w konkretnym salonie samochodowym czy od osoby prywatnej. Wszystko to sprawia, że dokonanie zakupu nowego samochodu staje się stosunkowo proste.
Prowadzenie sprzedaży samochodów
Założenie salonu samochodowego jest stosunkowo prostym zadaniem. Osoby dobrze znające się na rynku usług samochodowych oraz na sposobach prowadzenia działalności gospodarczej na pewno bardzo dobrze poradzą sobie z założeniem salonu samochodowego pod względem formalnym. Samo założenie salonu samochodowego nie gwarantuje jednak jeszcze, że samochody w nim się znajdujące będą się dobrze sprzedawały. Dlatego właściciele salonów samochodowych starają się dobrze je reklamować i informować swoich klientów na bieżąco o tym, że mogą u nich dokonać zakupu nowego modelu samochodu. Działalność salonów samochodowych jest więc wielotorowa i nastawiona zarówno na samą sprzedaż, jak i na reklamę. Dzięki temu wszyscy kierowcy mogą dowiedzieć się o wypuszczeniu do sprzedaży nowego modelu samochodu.
Informatory samochodowe
Osoby zajmujące się sprzedażą samochodów dobrze wiedzą, że posiadają sporą konkurencję na rynku samochodowym. Dlatego starają się reklamować posiadane przez siebie samochody, aby móc w ten sposób przyczynić się do wzrostu ich sprzedaży. Wobec tego wypuszczają na rynek różnego rodzaju informatory na temat nowych samochodów. Takie informatory mogą być dostępne na terenie konkretnego salonu lub rozdawane w formie ulotek i zamieszczane na stronach internetowych. Dane na temat nowych samochodów zamieszczane są także na przykład w Internecie przez osoby dobrze znające się na rynku samochodowym i posiadające dostęp do informacji na temat nowych samochodów. Dlatego kierowcy przed dokonaniem zakupu nowego samochodu zawsze korzystają z kilku źródeł informacji.