Mechanika pojazdowa i jej ciemne stron

Dodane: 24-07-2016 11:06
Mechanika pojazdowa i jej ciemne stron Należy znaleźć dobrego mechanika, gdyż godny polecenia mechanik to jedyna droga, aby naprawić nasz samochód właściwie i profesjonalnie. Jak dobrze wybrać mechanika i na co zwracać uwagę?

Co to jest skrzynia biegów?

Skrzynia biegów ? mechanizm umożliwiający zmianę przełożenia, a przez to służący do efektywnego przekazywania mocy wytwarzanej przez silnik do napędu maszyny roboczej lub pojazdu. Przełożeniem nazywa się stosunek prędkości obrotowej na wale wejściowym, do prędkości obrotowej na wale wyjściowym. Zmiana przełożenia jest wprost proporcjonalna do zmiany przekazywanego momentu obrotowego. Skrzynia biegów łączona jest z silnikiem za pomocą sprzęgła. Biegiem w skrzyni biegów nazywa się realizowanie konkretnego przełożenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzynia_biegów


Zasięgnij języka o mechanikach

Przy wyborze warsztatu można zdać się na kilka źródeł informacji, jedne są rzetelne inne mniej, ale zawsze to jakiś punkt zaczepienia, aby znaleźć dobry i rzetelny warsztat samochodowy. Pierwszą opcją jest polecenie przez rodzinę, znajomych, czy przyjaciół. Takie rekomendacje to dobre źródło informacji, ale zazwyczaj jest to jedna opinia, a akurat w tym przypadku może naprawa była mało skomplikowana, albo akurat mechanik zrobił to jak należy. Dlatego trochę lepszym źródłem wydają się być opinie w Internecie na różnych portalach informacyjnych lub w mediach społecznościowych.

Mając już jakieś rozeznanie w lokalnym tynku mechaników, warto się przejechać do kilku i porozmawiać o cenach interesującej nas naprawy i przy okazji obejrzeć sam warsztat. Jeżeli jest w miarę czysty i zadbany, a na parkingu jest sporo klientów. To dodając do tego opinie i renomę można spokojnie stwierdzić, ze jest to dobry warsztat.


Serwis ASO

Serwisowanie auta w ASO to dość droga sprawa, jednak i tak nie mamy 100% pewności, że wykonane tam usługi będą na odpowiednim poziomie. Właściciele nowych samochodów mają przymus jeżdżenia do ASO nawet z wymianą oleju, a pojechanie do innego serwisu grozi utratą gwarancji, a tego nikt by nie chciał.

Kolejną bolączką posiadaczy salonowych aut jest dostępność części po zakończonym okresie gwarancyjnym. Brakuje części używanych i zastępczych, a oryginalne coraz rzadziej dostępne są w Polsce.