Czemu służą badania marketingowe?

ład obsługą klienta. Do takich zadań należy także działalność tajemniczego klienta, który udaje zainteresowanie określonym produktem czy usługą. Taki mystery shopping jest bardzo popularny szczególnie w takich branżach, jak lo

Czemu służą badania marketingowe?

Kim jest tajemniczy klient?

Wraz z rozwojem różnych dziedzin takich, jak marketing czy informatyka pojawiają się coraz to nowe metody kontroli pracowników zajmujących się na przykład obsługą klienta. Do takich zadań należy także działalność tajemniczego klienta, który udaje zainteresowanie określonym produktem czy usługą.

Taki mystery shopping jest bardzo popularny szczególnie w takich branżach, jak lokale gastronomiczne czy sprzedaż ubrań i obuwia. Nie da się ukryć, że jest to naprawdę skuteczna metoda pozwalająca na sprawdzenie, czy pracownik pracuje z pełnym zaangażowaniem. Badania mystery pozwalają na wyznaczenie nowych celów i strategii marketingowych firm, więc są niezwykle chętnie wybierane przez pracodawców.


Dlaczego warto zatrudnić tajemniczego klienta?

Z roku na rok coraz większym uznaniem wśród osób nie tylko z działu marketingu, ale także i wśród pracodawców czy osób odpowiedzialnych za zasoby ludzkie w firmach, cieszy się tak zwany mystery shopping. Jest to metoda, która pozwala na sprawdzenie, czy potencjalny klient byłby obsłużony przez zatrudnioną załogę na najwyższym możliwym poziomie. Badania mystery pozwalają skorygować niektóre zachowania załogi lub też przeprowadzić zmiany personalne.

Tak zwany tajny klient ma za zadanie udawać zainteresowanie zakupem określonego towaru czy usługi. Najczęściej później raportuje on swoją pracę w jakiś sposób i na tej podstawie wydawane są opinie co do pracy zatrudnionej załogi. Jest to na pewno skuteczna metoda pozwalająca na sprawdzenie efektywności i zaangażowania wśród pracowników.


Jak sprawdzić pracę załogi?

W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się sprawdzanie pracowników za pomocą niekonwencjonalnych metod. W związku z tym, że tradycyjne kontrole przestały przynosić oczekiwane rezultaty, coraz częściej pracodawca czy właściciel firmy decyduje się na zatrudnienie tak zwanego tajemniczego klienta. Jego zadaniem jest przede wszystkim korzystanie z usług w taki sam sposób, jak tradycyjny klient.

Na tej podstawie można wydać opinię co do jakości świadczonych usług przez pracowników zatrudnionych na przykład w sklepie czy w przychodni. Taki mystery shopping w ostatnich latach stał się naprawdę bardzo popularny i chętnie wybierany przez pracodawców jako najbardziej skuteczna metoda sprawdzenia, jak pracownicy spełniają swoje obowiązki.